05.04.2021, 11:30 PM
To, že umí Baofeng vysílat na 130 MHz bych neviděl jako velký problém, to přeci neznamená, že je na té frekvenci nutné vysílat. Když si někdo pořídí auto s max. rychlostí 300 km/h, tak to také neznamená, že musí na dálnici jezdit 300. Jinak ve videu jsem si nevšimnul měření v pásmu okolo 173 Mhz, zaznamenal jsem jen 145 MHz a 435 MHz, kde bylo potlačení lehce před nebo pod 40 dB, na 130 MHz to bylo zmiňovaných 20 dB, ale tam by neměl nikdo vysílat.
Zajímalo by mne, jaké reálné alternativy nabízejí ti ostatní snažící se výrobci, neboť do cca 1000 Kč je dostupný pouze TYT TH-UV88. Často je považován za Baofeng killer, ale má také své neduhy, největší je, že i při nastavení na narrow (mělo by být 12,5 kHz) vysílá na obou sousedních kanálech, pokud je u kanálů používán rastr 12,5 kHz, dále neumí revers u duplexních kanálů a některé ovládání je zbytečně komplikované, např. skenování nebo zobrazení napětí na LiON baterii, ovšem ve všem ostatní je lepší než Baofeng. Uváděné Yaesu FT-65 nebo nějaké Alinco stojí minimálně 3x tolik a u příslušenství je cenový rozdíl ještě větší, k Baofengu lze pořídit programovací kabel za 60 Kč a náhradní baterii za cca 120 Kč.
Zajímalo by mne, jaké reálné alternativy nabízejí ti ostatní snažící se výrobci, neboť do cca 1000 Kč je dostupný pouze TYT TH-UV88. Často je považován za Baofeng killer, ale má také své neduhy, největší je, že i při nastavení na narrow (mělo by být 12,5 kHz) vysílá na obou sousedních kanálech, pokud je u kanálů používán rastr 12,5 kHz, dále neumí revers u duplexních kanálů a některé ovládání je zbytečně komplikované, např. skenování nebo zobrazení napětí na LiON baterii, ovšem ve všem ostatní je lepší než Baofeng. Uváděné Yaesu FT-65 nebo nějaké Alinco stojí minimálně 3x tolik a u příslušenství je cenový rozdíl ještě větší, k Baofengu lze pořídit programovací kabel za 60 Kč a náhradní baterii za cca 120 Kč.