06.04.2021, 03:45 PM
Dneska mě pobavil start-stop systém. Zapomněl jsem ho po nastartování vypnout. Ujedu 150m na semafor a motor chcípl. Teplota kolem nuly. To myslí vážně? Když, tak až při plné teplotě oleje! A to jsem i svítil, kvůli sněhové bouři.
Každý PMRkař ví, že olověná baterie musí být pořád nabitá na 100%, jinak sulfatuje. Ve starém autě baterka vydržela 8 let. Vydrží v novém aspoň jeden rok, s tímto zacházením? Velmi smutné, není na výběr. Dobře už bylo.
Z wiki:
[*]Napětí naprázdno nabité 6článkové baterie: 12,6–12,8 V
[*]Napětí naprázdno vybité 6článkové baterie: 11,8–12,0 V
Systém má za jízdy max. 12V. Ale ne úplně na prázdno. Kdeže je těch 14,2V v poctivém autě! Takže můj 150W měnič 12/230 do zapalovače, můžu vyhodit, bude stále pískat, že má podpětí.
Každý PMRkař ví, že olověná baterie musí být pořád nabitá na 100%, jinak sulfatuje. Ve starém autě baterka vydržela 8 let. Vydrží v novém aspoň jeden rok, s tímto zacházením? Velmi smutné, není na výběr. Dobře už bylo.
Z wiki:
[*]Napětí naprázdno nabité 6článkové baterie: 12,6–12,8 V
[*]Napětí naprázdno vybité 6článkové baterie: 11,8–12,0 V
Systém má za jízdy max. 12V. Ale ne úplně na prázdno. Kdeže je těch 14,2V v poctivém autě! Takže můj 150W měnič 12/230 do zapalovače, můžu vyhodit, bude stále pískat, že má podpětí.