(20.09.2020, 05:17 PM)admin Napsal(a): Bohuzel mi prijde ze tato odpoved je absolutne mimo mistu. Hledam baterii 12V 10-12Ah. 18650 mi neprijde jako nahrada. Balancer, ochrana podpeti, prepeti, krabicka, ukazatel stavu baterie, kde to mam? Ano muzu si tak epostavit auto ze soucastek, nebo vysilacku, asi to bude lepsi, asi to bude levnejsi, ale u te baterie proste nechci bastlit, na tu baterii se chci spolehnout. A kdyz se divam na ceny kvalitnejsich 18650 neprijde mi ze bych mel usetrit nejak vyrazne. BTW li-on baterka ma proste nizsi ucinnost, z dane kapacity zbude ve finale mene nez u LiFePo4. Ale beru to jako bastlirskou alternativu. Ja dam osobne prednost hotovemu vyrobku zatim. Nerikam ze tomu co jsem nasel, ale zatim nic lepsiho v LiFePo4 neznam (a z ciny s kterou obchoduju pres 20 let si baterku nekoupim, nejsem blazen).
Tak, celá odpověď se mi sesypala když jsem chtěl přidat přílohy, tak znovu.
Citace:BTW li-on baterka ma proste nizsi ucinnost, z dane kapacity zbude ve finale mene nez u LiFePo4.
Nižší účinnost? Tomu nerozumím. Víceméně všechny lithia mají skoro 100% účinnost v nabíjení a vybíjení, na rozdíl od NiCd a NiMh, které zejména nabíjení mají značně neúčinné. Rozdíl je v kapacitě na kg, NMC a NCA mají 240Wh/kg a LiFePO4 lze vymaxovat na 140Wh/kg, ale většina aku je kolem 100Wh/kg a níže
Citace:Ano muzu si tak epostavit auto ze soucastek, nebo vysilacku, asi to bude lepsi, asi to bude levnejsi, ale u te baterie proste nechci bastlit, na tu baterii se chci spolehnout.
To nelze srovnávat, jak auto tak vysílačky vyžadují hloubkové znalosti problematiky, u aku jen dáváš články k sobě a ve finále řeších mechanické nedostatky. Něco co se dá pochopit pár experimenty
Citace:A kdyz se divam na ceny kvalitnejsich 18650 neprijde mi ze bych mel usetrit nejak vyrazne.
INR18650-35e na nkonu za 4€/kus, 30ks v konfiguraci 3s10p dává 10.8V a 34Ah, za cenu okolo 150€ i s omáčkou okolo, s celkovou hmotností 1.74kg
Citace:kde to mam?
Třeba tady: